مزایا و معایب سمعک داخل گوشی

0
0

از جمله خصوصیات اصلی سمعک داخل گوشی، اندازه کوچک تر، امکان اصلاحات آکوستیکی کمتر، و استفاده از باتری های کوچک تر است.

در عین حال به دلیل ظرافت بیشتر و ظاهر کوچک تر، نیاز به مراقبت و دقت بیشتر در نگهداری دارند و نسبت به رطوبت و جرم گوش آسیب پذیر ترند.

بر خلاف سمعک های پشت گوشی در سمعک های داخل گوشی، به دلیل محدودیت فضا وموقعیت قرار گیری بر روی گوش، امکان استفاده از تنظیمات مختلف چه برای متخصص تجویز کننده و چه برای بیمار وجود ندارد. انتخاب و کاربرد سمعک پشت گوشی یا داخل گوشی، بر اساس عوامل آکوستیکی و نیازهای شنیداری هر فرد است.

استفاده موفقیت آمیز سمعک های داخل گوشی برای کم شنوایی های در حد شدید و بیشتر، کاهش می یابد زیرا فیدبک حاصل از مجاورت میکروفون و رسیور مشکل ساز است.

معمولا ظاهر مقبول و مورد پسند آنها بسیار مورد توجه عموم افراد است، اما مشکل بودن تنظیم ولوم کنترل های کوچک، دشواری تعویض باتری های کوچک (بخصوص در مواردی که ضعف بینایی وجود دارد)، مشکل در جایگذاری و خارج کردن سمعک(بخصوص در مواردی که ضعف مهارت های دستی وجود دارد) از جمله نگرانی های مطرح در تجویز سمعک های داخل گوشی می باشند.

از سوی دیگر در صورت استفاده از سمعک های داخل گوشی، کاربرد عینک راحت تر است. عفونت گوش و وجود ترشح از گوش مانع استفاده از این سمعک ها می گردد.

در اطفال و کودکان نیز به دلیل مشکلات مربوط به نگهداری و لزوم تجدید قالبگیری در فواصل زمانی کوتاه ( به دلیل رشد مجرای گوش) استفاده از سمعک های داخل گوشی با محدودیت روبروست.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

اسکرول به بالا