سازگاری با سمعک

0
0

منظور از سازگاری با سمعک چیست؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

هنگامی که فرد کم شنوا سمعک را دریافت می کند، شما باید مشوق او باشید و برای رسیدن به نتیجه مورد دلخواه، از وی بخواهید صبر زیادی داشته باشد.

سازگاری با سمعک و عادت کردن به صدای سمعک ممکن است در مواردی به چند ماه زمان نیاز داشته باشد. آشنا شدن با صدای تقویت شده می تواند طاقت فرسا باشد، چرا که مغز، اصوات مشخصی را فراموش کرده است و باید دوباره، گوش دادن را یاد بگیرد. این وضعیت مشابه عضله ایست که مدت هاست بکار گرفته نشده است.

جهت سازگاری  با سمعک ، استفاده مستمر از سمعک در روزهای اول بسیار مهم است. با گذشت زمان، مغز به سازگاری مناسبی رسیده و مزایای استفاده از سمعک آشکار می گردد. برای داشتن انتظارات واقع بینانه از سمعک نکات زیر را به یاد داشته باشید:

-سمعک نمی تواند بطور کامل شنوایی فرد را بازگرداند

-سمعک شنوایی کاملا طبیعی ایجاد نمی کند

-حتی با استفاده از سمعک، همچنان محیط های پر سر و صدا اندکی مشکل آفرین می باشند (همانند فردی با شنوایی طبیعی که در چنین محیط هایی برای شنیدن دچار چالش می شود)

-دوره سازگاری با سمعک در افراد مختلف متفاوت بوده و می تواند از چندین ساعت(در افرادی که قبلا تجربه استفاده از سمعک داشته اند) تا چندین روز، هفته و یا ماه طول بکشد.

-در ابتدا ممکن است میزان شدت صدا بسیار کم یا بسیار بلند باشد. اگر اینطور است برای تنظیم دقیق سمعک با شنوایی شناس خود تماس بگیرید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر جهت مشاوره با متخصصین ما در کلینیک سنجش شنوایی آوانا و یا با شماره 09128959427
تماس حاصل فرمایید.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

اسکرول به بالا