داروهای سمی برای گوش

0
0

1-آنتی بیوتیک های خانواده آمینوگلیکوزید(داروهایی که پسوند مایسین دارند) عملکرد هر دو سیستم حلزونی و دهلیزی را تحت تأثیر قرار می دهند.

2- دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID): ضد التهاب ها، داروهای کاهنده درد و تب برها ترکیباتی هستند که از نظر شیمیایی با هم ارتباط دارند و بر اساس ساختار شیمیایی نامگذاری می شوند. سر دسته این گروه، آسپرین است. به همین دلیل این داروها، اغلب به عنوان داروهای مشابه اسپرین نامیده می شوند. این داروها اغلب به عنوان سالیسیلات ها نامیده می شوند زیرا ساختار آنها مشابه آسپرین است. از جمله داروهای این گروه می توان به آسپرین و ناپروکسن اشاره کرد.

3-دیورتیک های حلقوی: این داروها بر اساس اندام هدف نامگذاری می شوند و باعث افزایش ادرار در حلقه ی هنله می شوند. بیشترین میزان سمیت زایی این داروها برای گوش هنگامی ایجاد می شود که تجویز دارو داخل وریدی است و کمترین اثر آن با تجویز خوراکی صورت می گیرد. اتاکرینیک اسید و نوروزماید جزء این دسته هستند.

4-داروهای ضد سرطان: داروهای مختلفی که برای درمان سرطان تجویز می شوند برای گوش سمیت زا هستند این داروها عبارتند از : بلئومایسین، فلورواوراسیل-5 و نیتروژن موستارد. داروهای شیمیایی که اکثر اوقات سمیت زایی ایجاد می کند سیس پلاتین است که سبب ایجاد وزوز، کم شنوایی و درد گوش می شود.

5 سایر داروها: این داروها فقط بصورت موضعی استفاده می شوند: اریترومایسین، بوسپیرون، کینین(داروی ضد مالاریا)، آزترئونام، دیدئوکسی تیدین، پلی میکسین B

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

اسکرول به بالا